Anbefalet af: Anbefalet/Omtalt af:
tv2
ekstra-bladet
politiken
jyllands-posten
Vi støtter:
ingenco2

Guide til skift af mobilabonnement: Hvor ofte skal jeg skifte?

I en jungle af forskellige mobilselskaber, kan det være svært at vurdere, hvornår og hvor tit du som forbruger bør skifte mobilabonnement. I denne guide til skift af mobilabonnement vil vi forsøge at gøre dig klogere på, hvilke grunde der kan være til, at du bør overveje at skifte dit nuværende abonnement ud med et andet.

Nogle skifter mobiltelefoner, som vi andre skifter undertøj, mens andre først skifter deres telefon ud, når den gamle ikke virker længere. De fleste ligger dog i gruppen midt i mellem, og for dem kan der faktisk være penge at spare, hvis de bare er opmærksomme på, hvad deres mobilbehov er, og hvad deres nuværende mobilabonnement tilbyder.

Grundet den teknologiske udvikling på smartphone-siden viser nye undersøgelser, at vi skifter vores mobiltelefon ud oftere end tidligere. Det er dermed blevet mere krævende at være forbruger, fordi der oftere skal tages beslutninger vedrørende mobilabonnementer.

Vi har herunder samlet fire potentielle grunde til, at du bør overveje at skifte mobilabonnement.

  1. Du skal have ny telefon

Hvis du skal have ny mobiltelefon, er det naturligvis oplagt at gå på udkig efter et nyt mobilabonnement. Måske er der kommet nye udbydere til markedet, siden du sidst købte en mobiltelefon, eller måske har priskrigen hersket, mens du har været en trofast kunde hos dit nuværende selskab.

Tip: Hvis du alligevel skal købe en ny telefon, så undersøg også markedet for mobilabonnementer. Måske kan du få din nye telefon billigere igennem et andet mobilselskab.

  1. Dine behov har ændret sig

Sker der ting i hverdagen der pludselig gør, at du fremover kommer til at bruge din mobil markant mere eller mindre, så bør du revurdere dit nuværende mobilabonnement.

Tip: Hvis dine mobilbehov ændrer sig, så er det typisk tid til at kigge efter et mere skræddersyet mobilabonnement som passer bedre til dine nye behov.

  1. Din økonomiske situation har ændret sig

Er du blevet arbejdsløs eller har fået en lønforhøjelse, så er der måske en grund til at få lagt dit abonnement om. Et billigere abonnement kan spare dig for mange penge månedligt, mens en dyrere abonnement kan give dig mere taletid, data eller fri SMS

Tip: Opvej din økonomiske situation med dine nuværende behov for mobiltelefoni, og sammenkog det så til, hvor mange penge du har lyst til at bruge på dit abonnement om måneden.

  1. Du er en tilbudsjæger

Er du en tilbudsjæger, der altid forsøger at få den billigste løsning, så er markedet for mobiltelefoni er godt sted at være. De senere år har priskrigen nemlig hærget, og du kan stadig spare rigtig mange penge ved at vælge det billigste eller det mest passende mobilabonnement til dit behov.

Tip: Undersøg mobilselskaberne på internettet, f.eks. https://mp.dk/der de sidste 5-8 år har gjort mobilmarkedet markant mere gennemsigtigt og gennemskueligt.

Der er med andre ord ikke en perfekt opskrift på, hvor tit du bør skifte mobilabonnement. Men hav de fire ovenstående grunde in mente, så skal du nok finde det rigtige tidspunkt at skifte abonnement på til den rigtige pris.

Til toppen
Brug for hjælp?
Janus
Jeg sidder klar til at hjælpe dig!
Få hjælp til at vælge
Hej! Må jeg hjælpe dig med at finde et billigere mobilabonnement?
Hvilket mobilselskab har du i dag?
Hvor meget taletid har du inkluderet i dit mobilabonnement?
Hvor meget data har du inkluderet i dit mobilabonnement?
Lige et sidste spørgsmål :) Hvor meget betaler du for dit mobilabonnement per måned?
Tak for dine svar. Lad os se om det ikke er muligt for dig at spare penge på dit mobilabonnement. Jeg sender dig direkte til søgeresultatet når jeg har lavet søgningen for dig.