TV2, Penge & Privatøkonomi, Jyllandsposten, Ekstra Bladet, Alt om Data, Metroexpress
mp.dk - mobilpriser på nettet
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck

WebHELP – Call mes forsikring mod digitale overgreb

I kampen mod digitale overgreb har Call me lanceret forsikringen WebHELP, som kan hjælpe danskerne med at være bedre stillet mod overgreb som digital mobning, hævnporno og falske profiler. 

Ifølge Call me skal danskerne stå skarpere og bedre mod de forskellige digitale farer, og derfor har de netop lanceret denne forsikring.

”Som mobilselskab arbejder vi hele tiden på at sikre vores kunder det bedst mulige produkt, og som en del af vores DNA opfordrer vi mennesker til at tale ordentligt til og med hinanden og til gensidig respekt. Derfor har vi også gjort os mange overvejelser om, hvordan vi bedst muligt kan være en del af løsningen på et desværre voksende problem. Vi tror på, at det handler om at skabe tryghed. Og det skal forsikringen bidrage til”. Sådan udtaler Call mes salgs- og marketingsdirektør, Anthony Lim. 

Som med mange andre forsikringer, forhindrer denne forsikring ikke at skaden sker, men er i stedet en hjælp, hvis uheldet er ude. Hjælpen består af forskellige muligheder, der netop kan være en hjælp til at håndtere en sådan situation, som for mange kan virke uhåndterlig og uoverskuelig. 

Disse muligheder er blandet andet

  • Fjernelse af indholdet på internettet. Det gælder både billeder og videoer samt falske profiler
  • Op til 30 timers advokatbistand om året
  • Advokathjælp ved retssager for op til 100.000 kr. 
  • Dækning af sagsomkostninger ved retssager
  • Advokaterne står til rådighed til at rette henvendelse på krænker og politi

Denne forsikring sker gennem et samarbejde med advokatfirmaet HELP forsikring, som er leverandøren af WebHELP-forsikringen. Country Manageren, Kristian Nordbye, fra HELP Forsikring udtaler: 

”Vi kan hjælpe til at stoppe delingen af billeder og videoer, ligesom vi kan sørge for at tage kontakt til krænkeren. Og da det ofte er teenagedrenge, som deler den her salgs, inddrager vi også gerne deres forældre. På den måde kan vi hjælpe til at skabe noget tryghed for særligt unge menensker, der ser fortvivlet til, mens myndighederne sjældent har ressourcer til at gribe ind”. 

Denne forsikring følger med i to af Call mes abonnementer, men kan samtidig også tilkøbes for 25 kroner om måneden som abonnent på et af de andre abonnementer. 

De to abonnementer, forsikringen automatisk er en del af, er et EU-abonnement til 149 kroner, hvor du får 10 timers tale og 30gb data i Danmark, Norden og Baltikum, hvor 6gb kan bruges i EU. Og et DK-abonnement, der kun virker i Danmark, hvor du får 15 timers tale og 25 gb data for 119 kroner.