Anbefalet af: Anbefalet/Omtalt af:
tv2
ekstra-bladet
politiken
jyllands-posten
Vi støtter:
ingenco2

Dårlig signal dækning på dit mobilabonnement

Er dækningen dårlig hos dig?

Hvis du regelmæssigt oplever, at der er en dårlig dækning der, hvor du bor, så er det en god løsning at tjekke, om du kan få en bedre dækning fra et andet mobilselskab. Det kræver naturligvis, at du skifter dit mobilabonnement, men det er heldigvis forholdsvis nemt og hurtigt i dag. Sommetider kan det endda også ende med at blive billigere for dig.Der er flere netværk i Danmark, der ikke arbejder sammen. Derfor har du også tre forskellige muligheder, når det kommer til mobilsignalet og dækningen. Mens nogle signaler er gode i nogle områder, er de ikke så gode i andre områder.Der er nemlig stor forskel på, hvordan de forskellige mobilnetværk dækker i de forskellige områder i Danmark. Det kan derfor være en fordel at se, om det ikke vil hjælpe dig at skifte mobilabonnement og mobilselskab for at få en bedre dækning på lige netop din adresse.

Hvilke forskellige mobilnetværk findes der, og hvem ejes de af?

Der findes i alt tre forskellige mobilnetværk i Danmark. De ejes alle af tre forskellige mobilselskaber. Teleselskabet 3, Telia/Telenor og TDC ejer hver deres netværk. Men hvordan er det så muligt, at der er så mange forskellige mobilselskaber i Danmark? Det er fordi, at de andre mindre mobilselskaber lejer sig ind på disse netværk.Når du skal finde ud af, om et specifikt teleselskab har en god eller dårlig dækning i dit område, skal du lægge mærke til disse tre netværk. Du kan tjekke dette på et dækningskort, hvilket vi altid anbefaler, at du gør, inden du vælger at bestille et nyt mobilabonnement.

Hvad hvis jeg finder ud af, at mit nuværende selskab har en dårlig dækning på min adresse?

Hvis du på dækningskortet finder ud af, at dit nuværende mobilselskab ikke har en god dækning på netop din adresse, skal du undersøge, om der er et andet mobilselskab, hvor dækningen er bedre.Hvis dette er tilfældet, er det en god idé at skifte mobilabonnement. Du kan skifte mobilabonnement nemt og hurtigt, og rent faktisk så vil det nye selskab klare det hele for dig, hvis du vælger at beholde dit gamle nummer. Det vil derfor ikke kræve meget af dig og vil helt bestemt være det værd, hvis du ender med at få en meget bedre dækning. Husk at der kan være en bindingsperiode på dit mobilabonnement samt en opsigelsesperiode. Opsigelsesperioden er typisk på omkring 1 måned.

Til toppen
Brug for hjælp?
Janus
Jeg sidder klar til at hjælpe dig!
Få hjælp til at vælge
Hej! Må jeg hjælpe dig med at finde et billigere mobilabonnement?
Hvilket mobilselskab har du i dag?
Hvor meget taletid har du inkluderet i dit mobilabonnement?
Hvor meget data har du inkluderet i dit mobilabonnement?
Lige et sidste spørgsmål :) Hvor meget betaler du for dit mobilabonnement per måned?
Tak for dine svar. Lad os se om det ikke er muligt for dig at spare penge på dit mobilabonnement. Jeg sender dig direkte til søgeresultatet når jeg har lavet søgningen for dig.