Anbefalet af: Anbefalet/Omtalt af:
tv2
ekstra-bladet
politiken
jyllands-posten
Vi støtter:
ingenco2
Taletid
Data
Valgmuligheder
Netværk
Anmeldelser

Blog på mp.dk

Danskerne jagter stadig billige mobilabonnementer

Danskerne jagter stadig billige mobilabonnementer

Danskerne vil stadig flytte sig for 10 eller 20 kr. om måneden, og det skærper fortsat konkurrencen på det danske telemarked, ifølge Telia.


Danskerne er nemlig fortsat på jagt efter billige mobilabonnementer. Selvom prisen på almindelige mobilabonnementer er nået under 100 kr. mærket, ja så fortsætter danskerne med at finde frem til de billigste mobilabonnementer.

"Store tilskud til mobiltelefoner og gode deals fra teleudbyderne stjæler mobilkunder fra konkurrenterne og holder fast på danskerne, selv om næsten 40 procent stadig skifter selskab hvert kvartal. For indsatsen betaler sig, selvom den er dyr," siger Telias danske finansdirektør, Dennis Kilian til Berlingske.

Det koster mange penge for teleselskaberne at holde fast i deres mobilkunder i dag. For folk flytter sig gerne for at spare 20 kr. og det selvom prisen på mange mobilabonnementer nu er kommet under 100 kr. Det giver finansdirektør Dennis Kilian også udtryk for i Berlingske.

Telia har netop præsenteret deres 2. kvartal regnskab og det ser ganske lovende ud, men har også kostet Telia. Der er kommet 18.000 nye mobilkunder til, 3.000 flere bredbåndskunder, 3.000 flere TV-kunder og 3.000 flere fastnetkunder siden 1. kvartal. Dog har det presset på indtjeningen.

"Vores resultat er kraftigt påvirket af stigningen i omsætningen på telefoner. Det er ingen hemmelighed, at alle bruger tilskud til telefoner i deres markedsføring. Med så mange nye kunder i butikken stiger omsætningen ret markant for telefoner, og det koster på bundlinien - sammen med den ekstra markedsføring, som vi har kørt i 2. kvartal," udtaler Dennis Kilian videre til Berlingske.

Derfor har Telia både fået flere kunder, men det har også presset lidt på indtjeningen. Det forventes dog, at de mange kunder holdes i Telia, og derved vil det fremtidigt give rigtig god mening.

De nye kunder kommer fra hele spektrummet

De nye kunder kommer fra hele spektrummet
De nye kunder kommer fra et bredt spektrum. For de kommer både fra privatkunder og erhvervskunder. For privatkunder kommer de både til Telias lavprisselskab Call Me men også Telia selv.

Finansdirektør Dennis Kilian forklarede til Berlingske, "Call Me har haft succes i lang tid, hvor de med kampagnen om at tale ordenligt har indtaget en lidt anden position på markedet. Det har givet en jævn og støt fremgang i lang tid. På Telia-siden mener vi klart at have de bedste partnerskaber. Det er ingen hemmelighed, at HBO, Storytel og især Spotify trækker kunder til butikken, og det er med til at sælge dyrere abonnementer end blot 10 timers tale og 10 gigabyte data for 109 kroner om måneden. Desuden indbygger vi forsikringsprodukter i den dyrere ende af porteføljen, hvilket bliver taget godt imod," siger Dennis Kilian.

Telias omsætning fejler dog stadig ikke noget, og i 2. kvartal lå omsætningen på 1,42 milliarder svenske kroner, mod 1,39 milliarder for et år siden. Dog er driftsresultatet faldet fra sidste år på 184 millioner svenske kroner til nu 133 milioner kroner. Hivlket er et resultat af omkostningerne for at hente nye kunder ind. Udskiftningen er stadig stor, da 39 procent at Telias mobilkundebase på 1,62 milioner er skiftet ud. Det er dog rimelig standard for langt de fleste teleselskaber i Danmark. Dog viser det også hvor meget danskerne stadig jagter de billige mobilabonnement, eller de abonnementer med fordele.

Netsammenlægning kommer nu Telia og Telenor til gode

Netsammenlægning kommer nu Telia og Telenor til gode
Sammenlægningen af Telenor og Telias netværk, der blev endelig sammensluttet lige før jul sidste år, kommer nu Telia og Telenor til gode.

Derfor udtaler Dennis Kilian også til Berlingske at det er tydeligt at pengene bliver brugt på kunderne, som får mere for mindre. For Telia er ikke blevet til flere folk, og bruger derfor pengene på markedsvendte aktiviteter, som kan ses på Telias bundlinie.

Telia og Telenor forventer yderligere at få svar på deres fusion fra danske Margrethe Vestager og EU-Kommisionen den 2. september.
Til toppen
Brug for hjælp?
Janus
Jeg sidder klar til at hjælpe dig!
Få hjælp til at vælge
Hej! Må jeg hjælpe dig med at finde et billigere mobilabonnement?
Hvilket mobilselskab har du i dag?
Hvor meget taletid har du inkluderet i dit mobilabonnement?
Hvor meget data har du inkluderet i dit mobilabonnement?
Lige et sidste spørgsmål :) Hvor meget betaler du for dit mobilabonnement per måned?
Tak for dine svar. Lad os se om det ikke er muligt for dig at spare penge på dit mobilabonnement. Jeg sender dig direkte til søgeresultatet når jeg har lavet søgningen for dig.