TV2, Penge & Privatøkonomi, Jyllandsposten, Ekstra Bladet, Alt om Data, Metroexpress
mp.dk - mobilpriser på nettet
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck
Skrevet d. 07/08-2015
Danskerne jagter stadig billige mobilabonnementer

Danskerne jagter stadig billige mobilabonnementer

Danskerne er nemlig fortsat på jagt efter billige mobilabonnementer. Selvom prisen på almindelige mobilabonnementer er nået under 100 kr. mærket, ja så fortsætter danskerne med at finde frem til de billigste mobilabonnementer. 

"Store tilskud til mobiltelefoner og gode deals fra teleudbyderne stjæler mobilkunder fra konkurrenterne og holder fast på danskerne, selv om næsten 40 procent stadig skifter selskab hvert kvartal. For indsatsen betaler sig, selvom den er dyr," siger Telias danske finansdirektør, Dennis Kilian til Berlingske. 

Det koster mange penge for teleselskaberne at holde fast i deres mobilkunder i dag. For folk flytter sig gerne for at spare 20 kr. og det selvom prisen på mange mobilabonnementer nu er kommet under 100 kr. Det giver finansdirektør Dennis Kilian også udtryk for i Berlingske. 

Telia har netop præsenteret deres 2. kvartal regnskab og det ser ganske lovende ud, men har også kostet Telia. Der er kommet 18.000 nye mobilkunder til, 3.000 flere bredbåndskunder, 3.000 flere TV-kunder og 3.000 flere fastnetkunder siden 1. kvartal. Dog har det presset på indtjeningen. 

"Vores resultat er kraftigt påvirket af stigningen i omsætningen på telefoner. Det er ingen hemmelighed, at alle bruger tilskud til telefoner i deres markedsføring. Med så mange nye kunder i butikken stiger omsætningen ret markant for telefoner, og det koster på bundlinien - sammen med den ekstra markedsføring, som vi har kørt i 2. kvartal," udtaler Dennis Kilian videre til Berlingske. 

Derfor har Telia både fået flere kunder, men det har også presset lidt på indtjeningen. Det forventes dog, at de mange kunder holdes i Telia, og derved vil det fremtidigt give rigtig god mening. 

De nye kunder kommer fra hele spektrummet 

De nye kunder kommer fra et bredt spektrum. For de kommer både fra privatkunder og erhvervskunder. For privatkunder kommer de både til Telias lavprisselskab Call Me men også Telia selv. 

Finansdirektør Dennis Kilian forklarede til Berlingske, "Call Me har haft succes i lang tid, hvor de med kampagnen om at tale ordenligt har indtaget en lidt anden position på markedet. Det har givet en jævn og støt fremgang i lang tid. På Telia-siden mener vi klart at have de bedste partnerskaber. Det er ingen hemmelighed, at HBO, Storytel og især Spotify trækker kunder til butikken, og det er med til at sælge dyrere abonnementer end blot 10 timers tale og 10 gigabyte data for 109 kroner om måneden. Desuden indbygger vi forsikringsprodukter i den dyrere ende af porteføljen, hvilket bliver taget godt imod," siger Dennis Kilian.

Telias omsætning fejler dog stadig ikke noget, og i 2. kvartal lå omsætningen på 1,42 milliarder svenske kroner, mod 1,39 milliarder for et år siden. Dog er driftsresultatet faldet fra sidste år på 184 millioner svenske kroner til nu 133 milioner kroner. Hivlket er et resultat af omkostningerne for at hente nye kunder ind. Udskiftningen er stadig stor, da 39 procent at Telias mobilkundebase på 1,62 milioner er skiftet ud. Det er dog rimelig standard for langt de fleste teleselskaber i Danmark. Dog viser det også hvor meget danskerne stadig jagter de billige mobilabonnement, eller de abonnementer med fordele. 

Netsammenlægning kommer nu Telia og Telenor til gode

Sammenlægningen af Telenor og Telias netværk, der blev endelig sammensluttet lige før jul sidste år, kommer nu Telia og Telenor til gode. 

Derfor udtaler Dennis Kilian også til Berlingske at det er tydeligt at pengene bliver brugt på kunderne, som får mere for mindre. For Telia er ikke blevet til flere folk, og bruger derfor pengene på markedsvendte aktiviteter, som kan ses på Telias bundlinie.

Telia og Telenor forventer yderligere at få svar på deres fusion fra danske Margrethe Vestager og EU-Kommisionen den 2. september.