TV2, Penge & Privatøkonomi, Jyllandsposten, Ekstra Bladet, Alt om Data, Metroexpress
mp.dk - mobilpriser på nettet
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck
Skrevet d. 21/04-2015
Google gør det lettere for din mobiltelefon og tablet

Google gør det lettere for din mobiltelefon og tablet

Rigtig mange hjemmesider, lige fra store virksomheder til myndigheder og privatpersoner, vil opleve at deres side ikke længere ligger øverst på Googles søgemaskine, på de forskellige tablets og mobiltelefoner.

Med de nye store mobilskærme og mange tablets, har Google valgt at ændre deres søgealgoritmer når du søger på hjemmesider fra din mobiltelefon. Du vil nemlig kun få vist de hjemmesider der er mobilvenlige, og de hjemmesider som ikke er, vil du ikke opdage som de første.

Google vælger derfor at prioritere søgeresultaterne efter mobilvenlighed, netop fordi flere og flere bruger deres tablets eller mobiltelefon at søge fra. Google ligger derfor vægt på om hjemmesiderne passer til mobile størrelser, så du ikke skal side og zoome ud og ind for at læse de nødvendige informationer på skærmene.

56 procent af de større danske virksomheder kommer til at dumpe i Googles nye søgeoptimering. Virksomheden IHH Nordic, der levere online markedsføring, undersøgte i marts 300 af de største danske virksomheder for at se om de ville klare testen, og her dumpede over halvdelen, altså 56 procent.

De nye algoritmer fra Google får derfor flere og flere til at skulle ændre deres hjemmesider til mobilvenlige sider, hvis virksomhederne kan og vil. Flere og flere søger fra deres mobiltelefoner, og i 2014 gik 2,1 millioner danskere dagligt på nettet via deres mobiltelefon eller tablet. 

Det kan få store konsekvenser på sigt for virksomheder og privatpersoner, hvis ikke de laver deres hjemmesider mobilvenlige.