Anbefalet af: Anbefalet/Omtalt af:
tv2
ekstra-bladet
politiken
jyllands-posten
Vi støtter:
ingenco2
Taletid
Data
Valgmuligheder
Netværk
Anmeldelser

Blog på mp.dk

Hvad betyder det at have en bindingsperiode på dit mobilabonnement?

Hvad betyder det at have en bindingsperiode på dit mobilabonnement?

Mange mobilkøb indeholder et mobilabonnement med en bindingsperiode, men vær opmærksom herpå inden du køber og binder dig til et abonnement


Når du køber en ny mobil med abonnement, så vil du ofte opleve, at der er en bindingsperiode. Hvis du ikke ved, hvad det betyder, så kan det være en god idé at finde ud af det. Det har nemlig en stor betydning for dig og dit mobilabonnement.

Bindingsperioder på mobilabonnementer

Bindingsperioder på mobilabonnementer
Når du laver en aftale med et teleselskab, så vil du ofte være bundet af denne aftale i en bestemt periode. Det er som oftest i hvert fald 6 måneder, som du er bundet. Dog kommer dette an på selve teleselskabet - og hvornår du har indgået aftalen. Det er derfor vigtigt, at du finder ud af, om du har en bindingsperiode, da du på denne måde er låst i det abonnement, som du allerede har. Hvis du har en bindingsperiode, så kan du ikke bare skifte abonnement, som det passer dig, førend bindingsperioden er ophørt. Så hvis du ikke ved, om du har en bindingsperiode, er det bare med at få det undersøgt. I hvert fald hvis du er interesseret i at skifte dit abonnement - og ikke længere ønsker at fortsætte med dit nuværende abonnement. Hvis du for eksempel køber en mobiltelefon fra et teleselskab, vil der ofte være en bindingsperiode på et vist beløb. Dette beløb vil du kunne se, når du bestiller telefonen og det tilhørende mobilabonnement. På denne måde er beløbet ikke en overraskelse for dig, da du vil se det, når du bestiller abonnementet. Der er ikke noget mystisk eller noget svært at forstå ved en bindingsaftale på et mobilabonnement. Kort og godt er det blot, at du er låst på dit abonnement hos teleselskabet i en vis periode. Når denne periode er ophørt, kan du eventuelt skifte til et andet abonnement, et billigere abonnement eller en helt anden teleudbyder.

Dette skal du gøre, hvis du ikke ønsker at skifte teleudbyder

Dette skal du gøre, hvis du ikke ønsker at skifte teleudbyder
Hvis du ikke ønsker at skifte teleudbyder efter bindingsperioden er ophørt, så skal du faktisk ikke gøre så meget. Hvis du vælger at forlænge dit abonnement hos det samme selskab, så er du ikke låst af en bindingsperiode igen. Du kan blot skifte teleudbyder, når du har lyst til det. Hvis du vil fortsætte med dit abonnement, så gør du bare det. Du kan eventuelt ringe eller skrive til din teleudbyder, hvis du vil have et billigere abonnement - eller blot et andet abonnement - hos den samme udbyder. Det kan du sagtens efter bindingsperiodens ophør. Men hvis du vælger at skifte udbyder alligevel, så skal du opsige dit abonnement. Der er som oftest en måneds opsigelse, så der går lidt tid, før abonnementet hos et nyt teleselskab skal sættes i kraft. Dette er nemt, og du skal bare kontakte et nyt selskab, så klarer de det hele for dig.
Til toppen
Brug for hjælp?
Janus
Jeg sidder klar til at hjælpe dig!
Få hjælp til at vælge
Hej! Må jeg hjælpe dig med at finde et billigere mobilabonnement?
Hvilket mobilselskab har du i dag?
Hvor meget taletid har du inkluderet i dit mobilabonnement?
Hvor meget data har du inkluderet i dit mobilabonnement?
Lige et sidste spørgsmål :) Hvor meget betaler du for dit mobilabonnement per måned?
Tak for dine svar. Lad os se om det ikke er muligt for dig at spare penge på dit mobilabonnement. Jeg sender dig direkte til søgeresultatet når jeg har lavet søgningen for dig.