TV2, Penge & Privatøkonomi, Jyllandsposten, Ekstra Bladet, Alt om Data, Metroexpress
mp.dk - mobilpriser på nettet
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck
Skrevet d. 16/03-2017
Plenti angriber mobilmarkedet

Plenti angriber mobilmarkedet

I en tid med hård konkurrence på mobilmarkedet, kæmper forskellige spillere mod hinanden. Kampen går primært på pris, og flere teleselskaber sigter efter at levere gratis data og andre uhørt lave services. 

Plenti

Teleselskabet som startede i marts 2016 med et ualmindeligt billigt pakkeprodukt, har efterfølgende lanceret flere billige produkter. I dag kan du eksempelvis tegne et abonnement med fri tale, fri data, fri sms og mms til 119 kroner. Til sammenligning får du for 119 kroner eksempelvis 15 timers tale, 25GB og fri sms og mms hos CallMe. 

Konceptet med Plenti er at levere et mobilabonnement, som er til at forstå, og som ikke har lofter på taletid. Der skal heller ikke være komplicerede tillægspakker og andet, som kan være med til at besværliggøre forståelsen af, hvad man egentlig har i sit abonnement. 

At levere så billigt et abonnement, kræver naturligvis en vis mængde mobilkunder. Derfor har Plenti også høje ambitioner om, hvor mange kunder der skal nås. Men allerede efter fem måneder, havde teleselskabet nået 20.000 kunder. Peter Mægbæk, som er medstifter og direktør i Plenti udtaler, at 20.000 kunder er meget tilfredsstillende, men at ambitionen er endnu højere. Målet er 100.000 inden for de første par år. 

Hvilket indhold tilbyder Plenti?

Plenti tilbyder forskellige pakker, fordi der er forskellige typer af forbrugere; der findes både en ’rå’ mobilpakke, det er den, som er nævnt ovenover. Herudover har Plenti en pakke, hvor der indgår det samme som ovenstående, men også underholdningstjenester. Abonnementet indeholder fri entré til Tivoli og Tivoli friheden, Mofibo, Flipp, Wype, Pling, Berlingske og Ekstra Bladet Ekstra. Abonnementet er pr. februar 2017 til en pris af 199 kroner, og der er ingen oprettelse. 

Hvem står bag Plenti?

Bag Plenti står nogle erfarne herrer, hvilket kan være en af årsager til Plenti’s succes. Peter Mægbæk er tidligere medstifter og administrerende direktør i Fullrate. Herudover har han været administrerende direktør i Viasat. Morten Strunge, som også er medstifter i Plenti, er manden der stod bag Onfone, som TDC opkøbte i 2011. Herudover er han stifter og direktør hos Mofibo, som er en ebogstjeneste, der også indgår i Plenti’s underholdingsabonnement. 

Hvordan er planen for Plenti?

Planen for Plenti er naturligvis at være fortsat voksende og på sigt kunne levere flere forskellige pakker til kunderne. Da virksomheden startede, var der 13-14 medarbejdere, og efter tre måneder, var der over 30 ansatte. I dag har Plenti over 50.000 kunder, og fortsætter derved den store succes. Udover at lytte til kundernes ønsker og behov, har Plenti også andre forudsætninger for at få succes. For at sikre, at udviklingen fortsætter i den positive retning, sørger Plenti for at udvikle organisationen løbende, og øge den gode kultur. Der skal være fokus på indholdet, og så skal der være opmærksomhed på, at afvige fra at blive en discount-udbyder. Kort fortalt, er der fokus på indhold og kvalitet.