Forretningsmodel

Hvis du er interesseret i forretningsmodellen bag mp.dk, kan du i denne beskrivelse få alle de svar, du leder efter. Det beskrives blandt andet, hvordan mp.dk tjener penge og hvordan det påvirker vores service.

Forretningsmodel

Udover at mp.dk bestræber sig på at lave den bedst mulige sammenligningsservice i Danmark, så er der også en kommerciel forretningsmodel bag mp.dk. Den kan du læse mere om nedenfor og derigennem blandt andet blive klogere på, hvordan mp.dk tjener penge og hvordan det kommercielle aspekt påvirker servicen.

Indtjening

Hver gang mp.dk henviser en bruger til et mobilselskab modtages kommission fra det pågældende selskab. Det kan enten være en betaling pr. klik videre fra mp.dk eller kommission, hvis brugeren bestiller et mobilabonnement gennem selskabet. Sammenligningsservicen går forud for indtjeningen, om end de er tæt beslægtet til fordel for mp.dk såvel som brugerne. Du kan læse mere herom i afsnittet Service vs. indtjening.

Når du besøger mp.dk og klikker dig videre lagres en cookie i din internetbrowser som fortæller, at hvis du bestiller et mobilabonnement indenfor 30 dage derefter, så skal salget tilskrives mp.dk, hvorved det udløser kommission.

Du kan læse mere i vores cookiepolitik omkring, hvordan vi lagrer cookies og hvad vi ellers bruger disse til.

Service vs. indtjening

Som tidligere beskrevet modtager mp.dk kommission, hver gang en bruger enten klikker sig videre eller bestiller et mobilabonnement. Det kan derfor synes attraktivt at påvirke brugerne i en retning, sådan at indtjeningen er så høj som mulig. Servicen går imidlertid på visse områder forud for indtjeningen, da gennemsigtighed og service er hvad der skaber indtjeningsmulighederne for mp.dk i første omgang.

Hvis mp.dk f.eks. henviser en masse brugere til et selskab, som ikke lever op til deres forventninger, vil det medføre en dårlig oplevelse for brugerne. Det vil skabe en situation, hvor deres tillid til mp.dk reduceres, hvorfor de muligvis ikke vil anvende mp.dk i fremtiden eller anbefale andre at gøre det. Samtidig vil selskabet, såfremt det er betaling pr. klik, modtage en masse brugere, som de ikke kan tilfredsstille i forhold til deres produktudvalg, men som de dog stadig har betalt mp.dk kommission for.

Ved at sikre at brugerne henvises til det bedste mobilselskab for dem, sikrer mp.dk at både brugere og selskaber er tilfredse. Dette sikres gennem høj prioritering af service.

Har du spørgsmål

Hvis du har spørgsmål omkring mp.dks forretningsmodel, bedes du kontakte os via mail@mp.dk.

Vil du spare penge på dit mobilabonnement?

mp.dk har hjulpet mere end 500.000 danskere siden 2012 med at finde det billigste mobilabonnement. Prøv vores søgemaskine og se hvor mange penge du kan spare årligt ved at skifte til et billigere mobilabonnement i dag!

Sammenlign nu (Juli 2020 priser)