Billigste mobilabonnement

Billigste mobilabonnement - Alle mobilabonnementer i DK samlet i én oversigt ✅Sammenlign og klik dig direkte videre ✅ Altid opdaterede priser ✅Start søgningen på mp.dk ligesom +500.000 andre!

Find det billigste mobilabonnement

Dit abonnement til din mobil eller smartphone skal passe til dit forbrug, men ofte kan markedet og udbuddet virke uoverskueligt. Derfor har vi samlet nogle gode råd til, hvordan du undgår at betale for meget for dit mobilabonnement.

Som med alle abonnementløsninger her i tilværelsen, så kan det være svært at sætte de forskellige udbydere op mod hinanden, fordi de typisk tilbyder så godt som de samme løsninger, til hvad der umiddelbart ligner identiske priser.

Men faktisk kan der være store forskelle selskaberne imellem, og der kan være mange penge at spare, hvis du vælger det billigste abonnement. Herunder finder du vores guide til, hvordan du kan vælge det helt rigtige mobilabonnement.

Guide til det billigste mobilabonnement

  1. Undersøg dit forbrug og dine behov

    Dit forbrug af tale, SMS’er, MMS’er og data er det afgørende for, hvilket abonnement du skal vælge. Bruger du din mobil eller smartphone til eksempelvis at se serier eller film, bør du have et abonnement med adskillige GB dataHvis du i stedet benytter din mobil til at ringe en del med, så kan det være en god idé at have fri tale inkluderet i abonnementet.Tip: Skriv ned, hvor meget du bruger hver måned af de forskellige ting, og kig på dit nuværende telefonselskabs oversigt over dit forbrug for de seneste seks måneder. Det giver typisk en god indikation af dine behov.
  2. Tjek bindingsperioden

    Bindingsperioder kan låse dig fast til abonnementer i alt fra dage til flere måneder. Du bør derfor have undersøgt inden købet, hvor lang tid bindingsperioden er, og om den er tilfredsstillende i forhold til dine nuværende behov.Skal du eksempelvis til udlandet i en længere periode, kan det være irriterende at skulle betale for et abonnement flere måneder efter, at du er rejst fra Danmark.Tip: Tjek både, hvornår du kan komme ud af dit nuværende abonnement, og hvor lang tid du vil være bundet til dit nye abonnement.
  3. Tjek din mobilpakke jævnligt

    En af de vigtigste ting du kan gøre for at spare penge på mobiletelefoni, er ved hele tiden at være opdateret på markedets priser og dine egne behov. For mens der hersker priskrig, kan dine behov hurtigt ændre sig, og hvad der var billigst i går, er ikke altid det billigste i dag.Tip: Hold et vågent øje med dit eget forbrug, og sammenlign dit nuværende abonnement med hvad markedet tilbyder. Hvis du pludselig ikke benytter din telefon til at sende MMS’er eller til at ringe med, så er der ingen grund til at det er inkluderet i dit abonnement.
  4. Vælg streaming-tjenester du bruger

    Er du en flittig bruger af HBO, Spotify eller Netflix, så kan der være penge at spare ved at vælge et abonnement, hvor en eller flere af disse er inkluderet. For et mindre beløb kan du typisk få en streaming-tjeneste med i købet.Tip: Det kan naturligvis kun betale sig at tilkøbe streaming-tjenesterne, hvis du benytter dig af dem. Hvis ikke, så er det spild af dine penge.

Sådan får du det billigste mobilabonnement

I en verden hvor teknologi, digitalisering og indhold er i konstant udvikling, er det altid en god idé at være opmærksom på, om har det bedste og/eller billigste abonnement til mobil, internet og tv.

Hvis du ikke har været inde og undersøge priser det seneste års tid, er det et oplagt tidspunkt at gøre det på. Siden oktober sidste år har flere af de store aktører på markedet fjernet deres billigste mobilabonnementer. Det gælder bl.a. selskaber som TDC, Telia og Telenor, der også ejer flere af de populære lavprisselskaber som CBB, CallMe og Telmore. I stedet for en lavere pris lokkes der nu med lidt mere indhold i mobilpakkerne. Typisk vil man se, at der er flere timers tale eller ekstra data i mobilpakkerne, som, på baggrund af den øgede mængde indhold, er steget omkring 10-30kr. afhængig af det enkelte abonnement. Som forbruger kan det virke fristende at give dét ekstra om måneden.

Et abonnement med mange timers tale eller et højt antal gigabyte data giver naturligvis forbrugeren en vis tryghed. Dog bør man vurdere, hvorvidt man faktisk bruger det indhold, man betaler for. Er det ikke tilfældet, vil en større pakke blot betyde en større udgift. Statistik fra Energistyrelsen viser faktisk, at den gennemsnitlige danske mobilkunde ringer 2-3 timer, sender ca. 60 SMS-beskeder og bruger 2-3GB data om måneden.

Derudover har de fleste danskere trådløst internet i deres husstande, og hvis man konsekvent logger på sit private netværk, imens man er hjemme, kan man spare store mængder af data. Det gælder i og for sig også, når man er ude. Mange steder har man offentligt tilgængelige netværk. Eksempelvis på barer, restauranter o.l., er det ofte muligt at benytte sig af deres Wi-Fi forbindelse.

Nemt at undersøge

Det er nemt at undersøge sit forbrug af tale og data. De fleste teleudbydere har gjort det muligt via deres website eller app. eller brug internettjek.dk eller mp.dk. Derudover kan man også henvende sig telefonisk til udbyderens kundeservice og få oplyst, hvor meget man løbende har brugt. Har man alligevel fat i kundeservice, kan man med fordel forhøre sig, om hvilke abonnementer de kører med for tiden. Flere af de allerbilligste mobilpakker ligger nemlig ikke tilgængelige på udbyderens hjemmeside. Det skyldes, at teleselskaberne har en økonomisk interesse i, at forbrugerne vælger de lidt dyrere abonnementer. 

Derudover kan de holde priser og indhold hemmeligt for konkurrenter. Heldigvis har supportmedarbejderne oversigt over de hemmelige priser. Hos nogle teleselskaber er det sågar muligt at forhandle sig til en endnu bedre pris. Det kræver blot, at du prutter om prisen med supportmedarbejderen, der har bemyndigelse til at give kunden en bedre aftale, hvis det sikrer et salg. Det gælder dog ikke kun som ny kunde. Ofte kan man også forhandle sig til en bedre aftale hos sit eksisterende selskab, fordi det er nemmere for udbyderen at gøre en nuværende kunde tilfreds, end det er at erhverve sig nye kunder.

Er dit forbrug som mobilkunde meget beskedent, kan man i stedet for mobilpakkerne til faste priser få et forbrugsafregnet abonnement. Eksempelvis kører Telmore med et abonnement, hvor man kun betaler for sit forbrug. Prisen er 18 øre pr. Sms og 59 øre pr. Minut taletid. Der er ingen binding og ingen fast abonnementspris. Denne type abonnement kan man overveje til de ældre medlemmer af familien, der måske ikke har behov for data eller store mængder taletid.

Mobilabonnement Billigste mobilabonnement

Vil du spare penge på dit mobilabonnement?

mp.dk har hjulpet mere end 500.000 danskere siden 2012 med at finde det billigste mobilabonnement. Prøv vores søgemaskine og se hvor mange penge du kan spare årligt ved at skifte til et billigere mobilabonnement i dag!

Sammenlign nu (Juli 2020 priser)