TV2, Penge & Privatøkonomi, Jyllandsposten, Ekstra Bladet, Alt om Data, Metroexpress
mp.dk - mobilpriser på nettet
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck

3 mobil

Privat

For at tegne et abonnement hos 3, skal du have dansk CPR-nummer eller adresse i Sverige. Har du ikke det, kan 3 opsige dit abonnement øjeblikkeligt. Der sendes ikke rykkere eller andre breve til adresser i udlandet.

Når du bestiller et mobilabonnement hos 3, er dette bindende når du har underskrevet eller taget dit abonnement i brug, og når 3 har accepteret dit abonnement. Der er altid en måneds varsel, hvis du ønsker at opsige dit abonnement, medmindre andet står i din abonnementsaftale.

Som kunde hos 3, skal du oplyse en række personlige informationer. 3 bruger disse informationer til administration af dit abonnement, til at levere tjenester, som kræver behandling af trafikdata og lokaliseringsdata, disse gemmes i max fem år. Herudover bruges oplysningerne til at administrere de tjenester, du anvender, til at videregive til politi eller redningstjenester, hvis det bliver nødvendigt, til at videregive til nummeroplysningen, medmindre du har valgt hemmeligt nummer og til at markedsføre produkter og andre tjenester fra 3 og deres samarbejdspartnere. Du har mulighed for, at få indsigt i, hvilke oplysninger 3 har om dig i et vis omfang.

Som kunde hos tre har du adgang til en række forskellige tjenester, du kan blandt andet vælge spærringstjeneste, som indebærer, at du kan vælge at spærre for forskellige typer af opkald, herunder alle udgående samtaler, alle indkomne samtaler, indkomne samtaler i udlandet, udgående internationale samtaler, indgående udenlandske samtaler, data, mms og international datatrafik. Spærring af data, mms og udlandsdatatrafik skal spærres via 3’s kundeservice, men resten kan du slå til og fra via din telefon. Herudover kan du vælge, at have hemmeligt nummer, udeladt adresse eller udeladt navn, nummer og adresse. Hvis du ønsker denne tjeneste, men ikke tilmelder dig idet du køber et abonnement, kan der gå op til et år før dine oplysninger er slettet alle steder. Du kan også vælge, at have skjult nummer, således dit nummer ikke vises når du foretager opkald.

Som kunde hos 3 kan du vælge saldo-kontrol, så du sikrer, at du ikke bruger mere end et fastlagt beløb. Det skal dog nævnes, at saldo-kontrol opdateres en gang i døgnet, det fastlagte beløb vil derfor kunne blive overskredet inden for denne periode.

Når du er abonnement hos 3, er det dit ansvar at sikre, at tjenester ikke bliver brugt ulovligt eller uhensigtsmæssigt. Du må eksempelvis ikke videresende eller bevidst modtage rettighedsbeskyttet materiale, materiale som er til gene for andre, såsom kædebreve. Herudover må du ikke bevidst videresende virus og materiale som er manipuleret så der fremstår tvivl om, hvorvidt det er sendt fra andre end dig.

3 kan løbende ændre abonnementsaftalen, hvis dette er tilfældet, bliver du varslet en måned før og du har ret til 14 dages opsigelse. Sker der ændringer til din fordel, bliver du ikke nødvendigvis varslet.

Erhverv

3 tilbyder virksomheder forskellige typer af abonnementer. Et abonnement er gældende når abonnementsformularen eller virksomhedsaftalen er underskrevet, eller når abonnementet er taget i brug og når 3 har godkendt ansøgningen om abonnement. Der er opsigelsesvarsel på 90 dage, men kan dog ikke opsiges i bindingsperioden. 3 har ret til at kræve et oprettelsesgebyr, når der indgås en aftale. Dette afhænger kan findes i abonnementsaftalen.

Er der indgået en 3Rammeaftale, gælder salgsvilkår som er gældende på et tidspunkt, udstyret købes. De priser der gælder, kan findes på 3’s ”prisliste business” og er angivet uden moms. Betaling skal som udgangspunkt ske 30 dage efter fakturadatoen, medmindre andet er aftalt. 3 sender en faktura til den adresse, som er opgivet ved indgåelse af aftalen, medmindre andet aftales. Betales der ikke til tiden, har 3 ret til at fremsende rykkere. Når virksomheden modtager udstyr, er det virksomhedens ansvar at tjekke, at udstyret fungerer optimalt. I tilfælde af skader eller mangler, skal virksomheden henvende sig skriftligt til 3. Når der tegnes et Businessabonnement hos 3, kan den ansvarshavende vælge en eller flere administratorer, som får ret til en række beslutninger. Administratorer kan blandt andet indgå nye abonnementsaftaler, købe hardware, opsige abonnementer, tilføje eller opsige tillægspakker og får adgang til 3Business’ selvbetjening med mulighed for at give andre adgang til denne, og adgang til faktura, kontrakter og andre dokumenter. Herudover kan administratoren foretage ændringer såsom skift af nummer, abonnement, faktureringsadresser og får mulighed for at udnævne andre administratorer.

Dækning

Som kunde hos 3, er det også dit ansvar at sikre, at du bruger tjenester som understøtter 3G og i nogle tilfælde 4G, du kan altså ikke have udstyr, som kun understøtter 2G. 3’s netværk kan i nogle tilfælde være langsomt eller ikke tilfredsstillende, dette kan ske i udbygningsfasen, når netværk eller tjenester opdateres, ved roaming, det vil sige når tjenester bruger en anden operatørs netværk, ved radioforstyrrelser såsom tunneller eller andre fysiske forhindringer. Du kan finde et aktuelt dækningskort her: https://www.3.dk/abonnementer/dakning/

Forsikring

Hos 3 kan du forsikre din mobile enhed billigt. 3Forsikring dækker almindelige skader såsom skærmbrud, vandskader og tyveri. Forsikringen dækker både i Danmark og i udlandet. Når du køber et produkt hos 3, er du forsikret gratis de første tre måneder. Foretager du dig ingenting herefter, fortsætter forsikringen i to år mod betaling. Der er ingen bindingsperiode, så du kan opsige forsikringen fra dag til dag. Prisen afhænger af dit produkt, du kan se konkrete priser her: https://www.3.dk/mobiler-tablets/mobiler/ . Du kan kun bestille forsikringen sammen med et produkt hos 3. Det vil sige, at du skal købe et nyt produkt, som skal forsikres, hvis du ønsker forsikringen. Du kan altså ikke forsikre en ældre enhed.

Forsikringen dækker op til tre skader og ophøres derfor efter tredje skade uanset hvor længe du har haft dit produkt. Du kan finde alle betingelser og vilkår for 3Forsikring her: https://www.3.dk/globalassets/documents/vilkaar/3forsikringsvilkaar.pdf

Udlandet

Bruger du dit udstyr i udlandet, kan der forekomme andre priser end i Danmark, dette gælder både sms, opkaldsafgift, minuttakst og data. Du betaler også for at modtage opkald i udlandet, konkrete priser kan findes her: https://www.3.dk/sider/udland/. Befinder du dig uden for EU og et opkald viderestilles til din 3Svar, er det dig, der hæfter for det. Du skal være opmærksom på, at datatrafik oftest forsinkes, når du befinder dig i udlandet.