TV2, Penge & Privatøkonomi, Jyllandsposten, Ekstra Bladet, Alt om Data, Metroexpress
mp.dk - mobilpriser på nettet
Angiv søgekriterier
0 min.
Fri tale
0 MB
Fri data
Fri SMS/MMS
Fri SMS/MMS
closecheck
4G hastighed
4G hastighed
closecheck
Gratis oprettelse
Gratis oprettelse
closecheck
Ingen binding
Ingen binding
closecheck
Musik
Musik tjeneste
closecheck
Streaming tjeneste
Streaming tjeneste
closecheck
Online magasiner
Online magasiner
closecheck
Udlandstelefoni
Fordele i udland
closecheck

Telenor

Telenor tilbyder kunder sammenhængende kommunikationsoplevelser, forstået på den måde, at teknologi, indhold og udstyr hænger sammen, og Telenor dækker således alle tre områder. Du kan både være privat og erhvervskunde hos Telenor.

Telenor er i dag en sammenlægning af mobiltelefoniselskab og en internetleverandør; Sonofon og Cybercity, netop fordi der fokuseres på markedets udvikling og nye teknologier.

Betingelser og vilkår

Der er forskellige betingelser og vilkår hos Telenor afhængigt af hvilket abonnement du har. Der er generelle vilkår, som gælder alle aftaler hos Telenor, og så er der Specifikke vilkår til dit abonnement. Såfremt der er uoverensstemmelse mellem disse, er det de specifikke, der gælder.

For at kunne oprette et abonnement hos Telenor, skal du være myndig, medmindre andet fremgår. Du skal oplyse navn, adresse, CPR-nummer, mobilnummer og e-mail, når du opretter et abonnement hos Telenor. Ændringer i navn eller adresse hentes via Folkeregistret. Dit CPR-nummer bruges til at foretage kreditvurderinger. E-mail og telefonnummer bruges til at sende produktinformationer og markedsføringsmateriale, såfremt du har godkendt at modtage denne type information.

Herudover bruges personoplysninger og registrering af data til at administrere dit abonnement, levere tjenester, administrere de tjenester, du bruger, sikre at du overholder abonnementsbetingelser, videregive oplysninger til politi elle redningsfolk, såfremt dette findes nødvendigt, afdække forbrugsmønstre med henblik på optimering og lancering af nye produkter. Nogle oplysninger videregives til nummeroplysning, medmindre du fravælger dette.

Du har altid 14 dages returret, hvis du fortryder køb af et produkt, ydelse eller abonnement på Telenors hjemmeside, via telefonen eller uden for Telenors faste butikker. Fortrydelsesretten gælder fra den dag, du har du har indgået aftalen om ydelsen, eller den dag du modtager produktet. Fortryder du køb af et produkt, skal dette sendes retur til Telenor senest 14 dage efter du har informeret om, at du fortryder købet. Har du købt et produkt med tilhørende abonnement, gælder fortrydelsesretten fra den dag, du modtager produktet, og du kan ikke fortryde kun køb af abonnement. Det betyder, at såfremt du har købt for eksempel en telefon med et abonnement, kan du ikke kun fortryde abonnementet, men skal fortryde både køb af telefon og abonnement. Du får betalinger refunderet senest 14 dage efter du har meddelt Telenor om fortrydelsen, men Telenor kan dog tilbageholde penge indtil du fremsender dokumentation for, at varen er sendt retur. Den vare, du ønsker at returnere, skal fremgå i samme stand som den blev modtaget. Er abonnementet taget i brug, hæfter du for eventuelt forbrug.

Betaling sker i danske kroner, og abonnementsafgifter betales månedsvis forud mens forbrugsafgifter betales månedsvis bagud. Du modtager altid en regning, hvor du kan se dit forbrug. Betaler du ikke rettidigt, kan Telenor opkræve rykkergebyr eller renter. Såfremt du stadig ikke indbetaler det pågældende beløb, kan Telenor spærre din Telenor-konto og ophæve aftalen uden varsel. Spærringen ophæves først når du har betalt den forfaldne gæld, og der vil blive pålagt et genåbningsgebyr. Når du har betalt alle renter, forbrug og abonnementsafgift, åbner Telenor automatisk din konto igen.

For at sikre, at betale til tiden, kan du vælge at betale via Betalingsservice. Benytter du dig af dette, opkræver Telenor et gebyr pr. betaling som går til Telenors udgifter til NETS og Telenors interne administrationsomkostninger. Du kan også vælge at få tilsendt din regning med posten, dette koster dog også et beløb pr. betaling. Den første fysiske regning, koster ikke noget. En tredje mulighed for betaling er automatisk betaling via dit betalingskort. Dette kan du vælge i selvbetjeningssystemet på Telenors hjemmeside. Ønsker du at bruge denne betalingsmetode, trækker Telenor automatisk et beløb fra dit betalingskort den dag, betalingsfristen er. Der kan trækkes et gebyr for automatisk betaling, som afhænger af hvilket betalingskort, du har. Er der ikke dækning på dit kort, kan Telenor fremsende rykkere og rykkergebyr.

Ønsker du at opsige et abonnement hos Telenor, skal dette ske skriftligt eller mundtligt til Telenors kundeservice. Du kan ikke opsige et abonnement i bindingsperioden, medmindre du betaler for hele bindingsperioden samt eventuelt minimumsforbrug i perioden. Efter bindingsperioden, har du en opsigelsesperiode på 30 dage.

Telenor kan lukke eller spærre dit abonnement øjeblikkeligt såfremt du ikke overholder aftalte betingelser og vilkår for abonnementet. Herunder gælder at du betaler rettidigt, ikke forstyrrer Telenors telenet, ikke udøver chikane mod andre brugere og Telenors personale, har givet ukorrekte oplysninger til Telenor, eller ikke har en fast adresse i folkeregistret.

Telenor kan yderligere spærre din forbindelse for forbrugstakserede tjenester, hvis der er væsentlige udsving i forhold til dit tidligere forbrug, hvis abonnementet bruges til formidling af trafik for andre end dig som ejer, eller andre registrerede brugere af dit abonnement, eller hvis du ikke overholder ovenstående abonnementsbetingelser.

Al udstyr der udlejes eller lånes af Telenor, skal returneres efter brug. Såfremt udstyret ikke bliver returneret, hæfter du for dette. Det er dig som kunde, der har ansvar for at udstyret ikke lider overlast, tabes eller ødelægges.

Sker der ændringer i Telenors vilkår, tjenester eller priser, får du information herom mindst 30 dage inden ændringerne træder i kraft, således du kan nå at opsige dit abonnement. Hvis ændringerne er til din fordel, får du ikke nødvendigvis besked, men disse ændringer kan til enhver tid findes på Telenors hjemmeside.

Erhverv

Telenor har en lang række tilbud til erhvervskunder, både større og mindre virksomheder. Løsningerne er inddelt i tre kategorier; kommunikation, produktivitet og sikkerhed, og service og rådgivning. Du kan finde mere om erhvervsløsninger her: https://www.telenor.dk/erhverv/losninger/

Bredbånd

Du kan vælge bredbånd hos Telenor uanset hvor i landet, du bor, men hastigheden kan dog ikke garanteres alle steder i landet. Du kan tage en test og se om Telenor dækker dit område med den hastighed du ønsker, her: https://www.telenor.dk/shop/bredbaand/

Udlandet

Har du Fri tale og SMS i Norden og EU, hvilket er inkluderet i nogle abonnementer, kan du ringe og skrive gratis til og fra de nordiske lande og EU. De nordiske lande indebærer Norge, Sverige, Finland og Island. Tillægsydelsen er beregnet til periodevis ophold i udlandet, hvilket betyder, at du ikke må være bosat i udlandet og benytte dig af denne tjeneste. Oplever Telenor, at der er en periode på mere end 30 dage med primært forbrug i udlandet, kan Telenor spærre for tjenesten. Du kan se præcis hvilke vilkår der gælder på Telenors hjemmeside  under den pakke, du har valgt.

Forsikring

Gennem Telenor kan du vælge at forsikre din enhed. Med forsikring af din enhed, får du ombyttet din enhed såfremt der skulle ske nedbrug eller pludselige skader. Det vil sige, at forsikringen dækker reparationsudgifter eller ombytning af den enhed, du har forsikret, hvis din enhed ikke virker på trods af almindelig brug eller hvis batteriet ikke kan holde minimum 50% strøm. Du kan finde mere information om forsikringen her: https://www.telenor.dk/Images/Mobilsikring_MR3_tcm69-172048.pdf